A BKV-nál a júniusi határidőhöz közeledve sürgetik a munkát a hármas metró újjáépítésén. A 37 orosz szerelvényből sajnos jelenleg 9 nem üzemképes, ami azt jelenti, hogy csak 28 szerelvény áll rendelkezésre a teljes vonal kiszolgálására. Ugyanakkor a BKV azt állítja, hogy a megfelelő számú szerelvényt mégis forgalomba állíthatják. Egy metróüzemeltetésre szakértő szerint, a biztonságos üzemeltetéshez egy 30 futó+2 tartalék szerelvény szükséges, aminek kettője használhatatlan. Az ok, hogy javításukhoz az embargó alatt álló orosz gyártóra lenne szükség. Így a bevethető szerelvények száma csökken, ami a minimális szerelvényekkel történő üzemeltetést eredményez. A BKV azonban az embargó kijátszásával alkatrészt vehet az oroszoktól, ami segíti a helyzetet. Ugyanakkor, a közép és magas ciklusú karbantartások hetekig húzódhatnak, ami akadályozza a teljes vonal kiszolgálását. Így, a határidő előtt a BKV-nak nagy hangsúlyt kell fektetnie az orosz szerelvények állagának javítására, hogy a metró újjáépítése sikeresen befejeződjön.
A hármas metró rekonstrukciójának júniusra ígért befejezése közeledik, miközben csak 35 szerelvény biztosítja a teljes vonal kiszolgálását.