A diákok egyforintos csavarhúzókkal lopták a Trabant-emblémákat a pesti utcákról.
Az Esti Hírlap 1964. március 7-én megjelent cikkének története egy Mechlabor akkor a Városligeti fasor rövidesen számos otthonnak helyet adó foghíjtelkén működő épület előtt elcsípett három tizenhárom éves fiúról szól, akiknek a hátterében a hosszú ideje eltűnő logók rejtélye állt. Az írás szerint a gyerekek a cég irodájából az apjuk szerszámosládájából kicsempészett csavarhúzókkal távolították el a Skoda-, Opel- és Renault-emblémákat, megkopasztott négykerekűeket hátrahagyva. A diákok arról meséltek, hogy az iskolájukban sokan gyűjtik ezeket a feliratokat, cserélni lehet őket egymás közt, pénzt lehet kérni értük, sőt, a Volkswagenekét akár nyakkendőcsipeszként is felhasználhatják. Az írás szerzője hozzáfűzi, hogy a fiúk elkerülték a lopás szót, pedig itt valójában arról van szó, így a rendőrség, a járókelők, a szülők, illetve a pedagógusok közös erőfeszítésére van szükség a megoldáshoz. Az írásban feltárt eset egy érdekes példája annak, hogy milyen könnyen vesznek el a márkaemblémák a közlekedési eszközökről, és milyen fontos, hogy az ilyen jellegű eseteket azonnal megfelelő határozatossággal kezeljük. Az Esti Hírlap 1964. március 7-i cikke egy forintosral eltávolított Trabant-emblémákról szóló történet rávilágít arra, hogy milyen szigorúan kell venni a közlekedési eszközökre felhelyezett márkajelzések ellenőrzését, és hogy milyen könnyen kicsaponghatnak a diákok. A szöveg egyben arra is rámutat, hogy a rendőrség, a járókelők, a szülők és a pedagógusok együttes erőfeszítése szükséges ahhoz, hogy megakadályozzák a lopásokat és biztosítsák a biztonságot.