Az Európai Unió 2035-től megtiltja az új benzines és dízeles kocsik értékesítését. A jogszabály célja az elektromos járművekre való átállás felgyorsítása és a klímaváltozás elleni küzdelem. A szabályozás 2030-tól 55 százalékos csökkentést ír elő az eladott új autók széndioxid-kibocsátására a 2021-es szinthez képest, ami jóval magasabb elvárást jelent, mint az eddig érvényes 37,5 százalékos cél. Az EU-tagországok tavaly októberben állapodtak meg a törvényalkotókkal a szabályozásról, melynek végleges jóváhagyása az idén márciusban várható. Az új kisteherautóknak 2035-ig szintén 100 százalékos, 2030-ig pedig 50 százalékos kibocsátás-csökkentésnek kell megfelelniük a 2021-es szinthez képest. Kivételt képeznek az évente tízezer járműnél kevesebbet gyártó autógyártók, akik 2036-ig alacsonyabb vállalásokra is jogosultak lehetnek. A jogszabály elfogadását a képviselők 340 igen szavazattal, 279 nem szavazattal és 21 tartózkodással fogadták el.
Az Európai Unió 2035-től betiltja az új benzines és dízeles autók értékesítését, hogy elősegítse az elektromos járművekre való átállást és csökkentse a klímaváltozás hatásait. A jogszabály 2030-tól 55 százalékos csökkentést ír elő az eladott új autók széndioxid-kibocsátására a 2021-es szinthez képest, ami jóval magasabb elvárást jelent, mint az eddig érvényes 37,5 százalékos cél. Az új kisteherautóknak 2035-ig szintén 100 százalékos, 2030-ig pedig 50 százalékos kibocsátás-csökkentésnek kell megfelelniük a 2021-es szinthez képest. Az uniós jogszabály 2021 júliusában néhány iparág szereplő és tagállam ellenállásába ütközött, ezért a végleges megállapodás tartalmaz néhány kivételt, így például az évente tízezer járműnél kevesebbet gyártó autógyártók 2036-ig alacsonyabb vállalásokra is jogosultak lehetnek. Az Európai Parlament ezt a jogszabályt 340 igen szavazattal, 279 nem szavazattal és 21 tartózkodással fogadta el. A szabályozás megköveteli az autógyártóktól, hogy 2035-re 100%-os csökkentéssel biztosítsák a fosszilis üzemanyaggal működő új járművek értékesítését. Számos európai autógyártó már most villamosítással összefüggő beruházásokat jelentett be, így a Volkswagen vezérigazgatója, Thomas Schäfer már kijelentette, hogy 2033-tól már csak csak elektromos autókat gyártanak Európában.
Az Európai Parlament 2035-től megtiltotta az új benzines és dízelautók értékesítését az Európai Unióban a klímaváltozás elleni küzdelem és az elektromos járművekre való átállás felgyorsítása érdekében.