A Sight and Sound magazin tízévente összeállít egy listát a világ aktuálisan 100 legjobb filmjéről. Az idei évben először került női rendező filmje első helyre a listán, ami egy újabb lépés a női rendezők elismerésének útján. A film, amely első helyezést ért el, Chantal Akerman belga rendező „Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” című alkotása volt 1975-ből. Az első helyezés mellett még négy másik női rendező filmje is bent maradt a listán: Agnès Varda francia rendező 1965-ös „Cléo de 5 à 7” című filmje, Apichatpong Weerasethakul thai rendező 2006-os „Syndromes and a Century” című műve, Claire Denis francia filmrendező 1988-as „Chocolat” és Sofia Coppola amerikai rendező 2003-as „Lost in Translation” című alkotása.
Ezzel a modern, nők által alkotott filmek kultúrája egy újabb szintet lépett. Az elismerést jelzi, hogy a lista sokféle kort és kultúrát tükröz. Az első helyezés mellett a régióból csaknem Tarr Béla lett az egyetlen bent maradt alkotó. A Sight and Sound magazin összeállította a világ aktuálisan 100 legjobb filmjét, és ezzel a modern, nők által alkotott filmek kultúrája egy újabb szintet lépett. Az első helyezés, amit Chantal Akerman belga rendező 1975-ös „Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles” című alkotása kapott, jelezte, hogy a női rendezők egyre inkább elismerésnek és megbecsülésnek örvendenek a filmművészetben. A listán további négy női rendező filmje is bent maradt, így Agnès Varda francia rendező 1965-ös „Cléo de 5 à 7” című filmje, Apichatpong Weerasethakul thai rendező 2006-os „Syndromes and a Century” című műve, Claire Denis francia filmrendező 1988-as „Chocolat” és Sofia Coppola amerikai rendező 2003-as „Lost in Translation” című alkotása. Az eredmények bíznak abban, hogy a női rendezők egyre több elismerést kapnak a filmművészetben.
A Sight and Sound magazinnal összeállított lista első helyén egy női rendező filmje áll, míg a Távol-Keletről csak Tarr Béla maradt bent.