Felmerültek adatfeldolgozási és szolgáltatási problémák, és a panaszkezeléssel is volt gond.
35 millió forint felügyeleti, és 26 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Magyar Nemzeti Bank az Allianz Biztosítóra. A jegybanki vizsgálat során, ami helyszíni ellenőrzésre is kiterjed, kiderült, hogy a biztosító több esetben nem tájékoztatta az ügyfeleit, valamint a kötvény- és kárnyilvántartót a szerződések létrejöttéről, díjhátralékáról vagy megszűnéséről.
Emellett hiányosnak találták az adatfeldolgozási, nyilvántartási, ellenőrzési rendszert, valamint a panaszkezelést is. Azt pedig súlyosbító tényezőként értékelték, hogy a Allianz adatfeldolgozási, nyilvántartási és ellenőrzési rendszere több alkalommal huzamosabb időn át nem támogatta a jogszabályszerű működést, de szintén annak számítottak a biztosítási szerződések elemeivel kapcsolatban feltárt hiányosságok, illetve az adatszolgáltatási problémák.
Enyhítő körülmény azonban, hogy a biztosító több esetben is jelezte a korrekciós intézkedéseit a hiányosságoknál. Az Allianznak szeptember 30-ig kell beszámolnia az intézkedésekről, amelyre az MNB kötelezte.